onsdag 31 augusti 2011

Årets overaller till barnen



I år kommer jag att gå tillbaka till Everestoveraller till barnen.
Förra året så köpte jag en Didriksson till Elin och Everest till Gustav. Jag hade hört så mycket gått om Didriksson, måste säga att jag blev besviken.

I år blir det den här ni ser på bild fast en blå till Gustav och en cerise till Elin. Genus.. eller hur? Dom får helt enkelt den färgen dom vill ha. Så enkelt är det.

Jag gillar den här overallen för den har en vattentäthet på 20 000 och bra andasförmåga. För mig är det viktigt. Speciellt här i Väst kan det vara rätt så blöta vintrar. Just den här är rätt så smidig och blir inte så bylsig för barnen. Mina troll sitter ju inte still så länge och sitter dom någonstans så kan jag lova att det är i en vattenpöl eller dylikt!

Skönt när vinterkläderna är inköpta. Nu ska jag bara hitta skor till vintern. Och så var det ju kläder till mig oxå.. Phuu, än är det lite jobb kvar ;)

Kramkalas

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jag köpte själv den overallen och va lite osäker, men nu av någon anledning har jag bestämt mig för att behålla den, tack