lördag 30 juli 2011

Vi har varit på safari!

image

Idag har vi besökt Ree Park – Ebeltoft Safari. Idag var det varmt, riktigt varmt men vi gjorde vårt bästa Ler

Vi började med att gå runt lite på uppbyggda gångvägar. Man fick en bra överblick men jag gick mest och tänkte på  Safarin vi skulle åka på..

image

Som tur var behövde jag inte vänta så länge Blinkar

Vi åkte i en öppen Jeep och såg strutsar, gnuer och giraffer. Det var verkligen roligt och man kom ju närmare än om vi bara hade gått runt parken och stått vi staketet.

072

Jag blev dock lite nervös när den här giraffen kom fram till bilen när vi stod stilla. H*n var nog inte mer än två meter från bilen när den var som närmast. Fin!

image

Vi fortsatte runt i parken och såg både svartbjörn och tvättbjörn.

Det roligaste vi såg idag var nog när lejonen blev matade. Vi stod innanför en glasruta och ena honan kom och tog sig en köttbit precis rätt framför oss. Jag blev så paff att jag glömde fotografera!

Ett hästben hängde uppe i ett träd och det var rätt coolt att se honan hoppa upp och dra ner benet.

 

image

Jag såg verkligen fram emot att se en show med rovfåglar. Jag har nämligen sett en förut och det var bland det bästa jag sett. Tyvärr så vart vi inte så långvarig. Värmen blev för svår och Elin som aldrig klagar bröt ihop alldeles. Det får bli en annan gång.

 

Vi är helt sålda på Ebeltoft och Ree Park – Ebeltoft Safari ligger inte alls långt därifrån.

 

Kramkalas

Inga kommentarer: