fredag 22 juli 2011

Gotland 2011

image

 

Vi hann även med en tur till Tofta strand, jösses vad folk där var. Vi tyckte nämligen att det var lite lite folk på östkusten på Gotland men nu vet vi var dom var någonstans Blinkar Gustav fick sin vilja igenom och fick leka i en hoppborg och en fun slide, Sveriges största, han var i himmelriket. Han hade så roligt.

 

Sammanfattningsvis så har semestern på Gotland varit väldigt lyckad.

Vi har allihopa kommit in i en härlig semesterlunk. Vissa dagar var vi lite längre vid stugan och andra gav vi oss iväg så snabbt vi kunde.

Det var ett härligt ställe stugan låg på eftersom det var så tyst. I början tyckte jag det var lite jobbigt att det var så tyst hela tiden men jag vande mig. Snarare är det väl så att det är det som är konstigt att det aldrig är tyst runt omkring en..

 

Vi har ätit gott, grillat varje dag utom den sista! Jättegott men jag kommer nog inte grilla den här veckan Blinkar En dag köpte vi Piggvar i hamnen och grillade hela, det var ok men inte mer. Nu har vi i varje fall provat!

 

Båtresan hem gick oxå bra. Däremot så funderar man lite hur Destination Gotland tänker… det finns inte alltför mycket för barnen att göra på båten. Just den lilla detaljen kanske man ska se över.

 

Tack till Maria med familj för att ni ville komma och semestra lite med oss!

 

Kramkalas

 

091

Hej då Gotland!

2 kommentarer:

Vero sa...

Önskar att vi också kom iväg ut på nånting skoj.
Efter helgen åker barnen upp till Norrland till sin pappa. Där kommer de fiska, plocka hjortron och en massa annat skoj. Jag själv funderar på att gå på och jobba igen nästa vecka. Är det dåligt väder så kommer jag nog att göra det tror jag.

Ha en fin dag!

Cajsa sa...

Ett tips är att boka daghytt på Gotlandsbåten, det gör vi alltid. Då kan man kolla på Barnkanalen el ta med egen dator och kolla på film. Man kan sträcka ut sig och vila, till och med duscha eftersom man har eget badrum.
Ha en fortsatt bra semster