fredag 29 juli 2011

Bättre och bättre!

Idag lämnade vi ett vackert Århus bakom oss. Tanken var att vi skulle gå på Aros konstmuseum idag men då barnen var trötta och inte ville göra något så hoppade vi över det. Jag har hela tiden haft känslan av att jag missade något väldigt bra och det gjorde jag säkert men att gå med två trötta barn ger inte heller så mycket.

Vi har gjort en hel massa dom sista dagarna så det är inte så konstigt dom är trötta, det har vi med varit idag.

 

Vi körde till Ebeltoft istället och det är jag så glad för.

Om jag tyckte att jag var i paradiset på förra stoppet så måste vi ha dött och kommit till himlen nu!!

image

Här är vårt sista stopp och hotell på resan, Hotel Ebeltoft Strand. Det är fantastiskt och jag vet att jag har sagt det förr men tro mig det här är det bästa! Det har bokstavligt talat blivit bättre och bättre för varje stopp. Vi har fått ett deluxe-rum med terass Ler 

image

Det här ser jag när jag öppnar altandörren! Balsam för själen.

Idag har vi kunnat se många som kite-surfat och vindsurfat. Jättekul att titta på.

Vi spenderade större delen av dagen på stranden alldeles vid hotellet. Till och med jag badade!

 

image

Nu på sen eftermiddagen så tog vi en promenad längs med vattnet och kom fregatten Jylland som ligger här i Ebeltoft. Vilken båt. Vi gick inte in och tittade för dom skulle stänga efter bara 30 min och känner jag min man rätt så tar det ett par timmar att gå igenom ett sånt skepp Blinkar

 

Vi gick istället till gågatan med en massa affärer och restauranger. Hur mysigt som helst och jag kan nog lova att det finns något för alla här, både vad gäller prisklass och smak.

 

I morse hade jag lite hemlängtan men nu tror jag inte att vi kommer vilja åka hem istället. Ebeltoft var precis vad vi behövde och i vår smak Ler 

 

Kramkalas <3

Inga kommentarer: