lördag 18 juni 2011

Vi är lediga!

Idag har jag varit lite trögstartad. Jag fick sovmorgon och blev väckt när frukosten var serverad. Bra! Jag missar inte gärna lediga helgfrukostar med familjen, dessutom så behöver jag knappast sova längre heller.

Trots att jag fick sovmorgon så anmälde jag mig frivilligt att gå och lägga mig tillsammans med Gustav när han väl skulle sova Ler

 

Nu har jag dock kommit igång lite och vi har gjort, eller börjat gjort flädersaft. Vi har jättemycket fläderblommor nu.

 

004007

Så här ska blommorna och citronen ligga i tre dagar innan vi får tappa upp saften på flaska. Ska bli spännande att se hur det blir Ler Receptet kommer om tre dagar skulle jag tro.. när jag vet om det går att dricka.

 

Kramkalas

2 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Oj wow vad gott med egen flädersaft. Spännande!!

Kram Josefin

Ia sa...

Åhhh vad gott! Skicka med Anders en flaska åt mig när han och barnen kommer och hälsar på hos er på tisdag! Jag älskar flädersaft! Kram