söndag 17 april 2011

Baby & barn mässan 2011

003

Vi välkomnades ordentligt av Wilma när vi kom till mässan idag. Gustav var lite avvaktande men Elin tyckte att det var toppenbra!

006004

Ett av dom första stoppen var hos sjuksköterskorna som först visade hur mycket frukt och grönt barnen skulle äta och sen förstås ett stopp på nalleakuten. Elins kanin blev rejält omplåstrad, hade nog brutit alla benen och öronen. Gustavs hund var bara sjuk rätt och slätt. Den fick då lite medicin Blinkar

Årets mässa var väldigt bra tycker jag. Det var enormt stort och mycket trevliga utställare! Dom tog sig tid att prata med barnen och stack till dom lite småsaker både här och där. Sånt är ju jätteroligt! Jag vet inte hur många ballonger vi kom hem med… Det behöver liksom inte vara så mycket märkvärdigare. Barnen blir nöjda och föräldrarna är nöjda när barnen är nöjda Ler  Om jag ska klaga på någonting så är det möjligtvis maten, eller så gick vi på ett sämre ställe bara. Vi köpte lite mackor som var svindyra och fyllningen smakade inte så gott, så utav fikat för 250 kr så åt vi en fjärdedel. Vi skulle ha letat upp pannkakorna med facit i hand Blinkar

Barnen tröttnade mycket snabbare än  vad jag trodde så vi som var där tidigt gick ju oxå därifrån tidigt. Så pass tidigt att vi skulle missa Amy Diamond som vi egentligen hade tänkt skulle bli höjdpunkten på besöket men orkar inte barnen och vill hem så är det ju ingen idé att tjata på dom. Då blir det ju inget kul.

När vi kom ut och var på väg till bilen så kommer precis Amy Diamond ut från en bil. Jag var så fräck och frågade om hon ville vara med på en bild. Det ville hon Ler Jättegullig tjej och jag vet inte om det är barnen eller Johan som är nöjdast. Elin tyckte att hon var så vacker och har inte pratat om annat sen vi kom hem.

008

Baby & barn mässan var bättre än jag förväntade mig. Det blir definitivt ett besök nästa år igen men då med matsäck.

Hoppas ni haft en skön helg!

Kram

2 kommentarer:

Emelie sa...

Var det första mässan ni var på?
Jag tycj´kteårets avr den sämsta jag varit på :-( men det kan ju ha varit för att jag inte hade barnen med mig!

Kul att ni uppskattade det iallfall :-)

Anonym sa...

vad gulligt med nalleakuten :)