måndag 3 januari 2011

Föräldraledig

Med början idag så är jag föräldraledig i två veckor (bortsett från helgen då jag ska jobba).
Känns bra, riktigt bra till och med :)

Idag hade jag tänkt att vi skulle vara ute och åka pulka men barnen totalvägrade. Dom ville vara inne (????), dom skulle inte ha några kläder heller utan gå och skrota i pyjamas hela dagen. Sagt och gjort.
Vi har varit inne och pysslat och grejat lite, barnen har lekt med varandra och bara myst.

Vi bakade även lite kanelbullar. Jag har inte bakat på länge och det har jag verkligen saknat. Jag gillar ju att baka, sen att det inte är så bra för mig att äta det jag bakar är ju ett annat dilemma ;) Jag kanske ska försöka söka jobb på ett konditori. Jag bakar och någon annan äter, perfekt!


Jag kom på mitt i baket att ska man baka med två små barn så måste man vara utrustad med en hel del tålamod.. det är inte jag. Tur i oturen så tyckte Gustav att det var dax att sova lite middag så han gick helt enkelt och la sig :)

Jag och Elin fick med andra ord lite kvalitetstid och jag kunde ägna mig helt åt henne och hennes bullbak. Ibland bara löser det sig.

Ha en fin kväll!

Follow Ingela la la

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Å!Det där ser gott ut!
Har unnat mig en hel del sött under julen, men nu är det tillbaka till LCHF som gäller.
Ska beställa lite produkter så jag kan baka mig lite LCHF-bullar lagom till födelsedagen om några veckor:)

Kram Susanne

Linda sa...

Skönt med lite föräldradagar att ta ut, tyvärr börjar våra att tryta så vi får hushålla med dem.
Tycker också det är kul att baka men då man försöker äta efter LCHF(GI ja då är det lika bra att låta bli:)
Kram

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !
Trodde jag glömt Dig, men så såg jag barnet i skåpet, då minns jag att jag varit inne och kikat hos Dig,det är inte alltid jag gör en kommentar, för som Du minns så brukar de bli lite långa.
Såg sparken, vad mysigt, nu i vinter hade det kunnat gå att åka spark även i Södertäljes omnejd Geneta, men nu smälter det bort fort.Halt som katten på trottoarer, knappt framkomligt utan broddar.
Ha det så gott!