onsdag 26 augusti 2009

Jag är på G :)

Lite roligt måste man ha, annars blir det för tråkigt..

En sån dag!

Det spritter i hela kroppen på mig och jag vet varför.

Jag har sprungit EN kilometer ..... nästan, idag igen :)

Jag fick ge upp på samma ställe som förra gången men den här gången stretchade jag vaderna lite och sen sprang jag vidare. Jag är hur nöjd som helst.

Jag köpte härom dagen en rockring, fick nämligen tipset att det skulle kunna göra underverk för midjan... Jag tänkte att jag har ju lagt ut mer pengar på träningsredskap än den där femtio lappen som den kostade och skulle det vara så att den blir liggandes så kan ju Elin ha den.

Problemet var ju att jag inte kunde längre. Det där som jag försökte mig på med en glittrande rockring runt mig ( mest runt fotknölarna), det såg nog lite.... annorlunda ut om vi uttrycker det milt.
Men skit i samma jag har ju rört på mig och rätt var det är så kanske jag springer 1,5 km :)

Idag skulle jag även göra klart på toaletten efter skötbordet tänkte jag. Jag hade nog missbedömt min styrka och förmåga liiiite, för när jag försökte att flytta tvättpelaren så var det inget som följde med mig... Jag får vänta tills Johan kommer hem.

Istället har jag tjattat lite på msn ;)

Tänk vad jag lär mig saker hela tiden, nu tycker jag nästan att det är synd att jag ska börja jobba igen, det är ju en helt ny värld det här med datorer för mig!
Ja, jag fick instruktioner via msn och så fick jag mig en titt på min nya blogg ;) Jag är skitnöjd! Jag kommer byta i slutet av veckan, jättespännande. Jag är till och med lite nervös, fast jag vet inte alls varför.. Adressen kommer här när det är dax. Var så säker ;)


Kram på er!


Follow Ingela la la

17 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Hehe du är för söt du :) Klart man ska göra tillvaron extra rolig. Det är ju det som gör livet så skoj.

Vad synd med din Boob men sjysst att den ändå kunde komma till användning. Du får gå på gala igen och få en i större storlek :)

Kram Josefin

Wojtan sa...

Oj så snygg du är då!

Har du msn? Det har jag också skaffat mig för några dagar sedan, men jag fattar inte så mycket.
MIn adress är asa@wojtansblogg.se
om du vill lägga till mig.
Säg till den du chattade med att hon också kan lägga till mig :)
Jag tror nämligen att jag vet vem du menar!

Kram

Angelica sa...

Härligt Ingela!!! Vad du är duktig, sötis :D Jag avskyr att sprina, men det syns ju *skrattar*, men jag kör på med mina powerwalks och du, vad fiffigt med en rockring!!! Kanske vore något för mig. Jag ska ju börja med hopprep, men har inte haft tid att köra iväg till sportstället som ligger lite utanför Palma, men de har säkert en rockring med.

Hoppas att du får en rolig onsdag, men den verkar ju redan börjat utmärkt!

Kramar

Angelica

Hemmalycka sa...

Vad söt du är. pippiflätor klär dig.
Ska du byta blogg?
Kram Åsa

Miafia sa...

Fasen vad duktig du är, snart springer du 5 km!! Och pigg och glad och skitsnyggaste pippi är du oxå!

Visst är det kul att chatta lite, även fast inte jag var med så mycket i chattret :-)

Kramar

Miafia sa...

Och så väntar jag med spänning på din nya fina! :-)

Bernike sa...

Den där rockringen har jag oxå provat. Nu står den lutad mot väggen i klädkammaren. Ibland kan hunden använda den till sin träning. ;o) Men det är säker jättebra för de som kan hantera den.

Vad glad jag blev av ditt inlägg. Jag har känt totalt motsatsen till dig den här dagen, men nu fick jag ett stänk av glädje i den. Tack. <3

Ser fram emot den nya bloggen.

Sjabbig men chic sa...

Men vilken söt Pippi! Nog den sötaste jag sett faktiskt. Och duktig minsann springer och nästan rockar och hej och hå!

Kram Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Underbart kort på dig!
Visst måste man se till att tillvaron är rolig, det ska var skoj att leva.
Oj en ny blogg på G, spännande.
Msn??
Härligt att du springer och rockar, det låter ungefär som mina *rockrings bravader* men tillslut sitter det.
Ha det gott Marie:)

Johanna sa...

Oh så söt du är, pippi! :)

Nettan sa...

Haha...du är rolig du ;).

Har du testat i att gå fem minuter & springa fem, tar inte så på lederna i början ;)
Men annars är du bra jobbat =).

Ska bli kul & se din nya blogg !
Kram Nettan

Frida sa...

Fina Ingela;D
DUKTIGA du, jag är sååååå stolt över dig, snart kan du springa hela tiden utan att stanna ska du se...
Hihi hoppas att den iaf följde med Johan;D
Kramar<3

Sara Mårtensson sa...

Vad duktig du är!! Heja! Heja!! :-)Du springer mycket längre än jag.. för jag springer inte alls.
Jag kan inte heller rocka rockring om det nu är någon tröst. Har aldrig kunnat.
Söt bild med pippifrisyr! :-D
Har du skaffat ny blogg?! Vad spännande!! :-)
Ha en fin kväll!
Kram Sara

malin sa...

Men gud va duktig du är!!! Hejja Ingela! Visst är det skönt när man väl gjort det.

Själv vågar jag inte just nu då. Tack för lyckönskningar. :)

Kram Ma

CharmKatti sa...

Hallojsan!
Skitsnygg är vad du är!
Eller vem är du förresten??
:-D

Åsa är tillagd btw.

Kram!

Anonym sa...

Haha! Snyggt!!
Tror inte du glömt hur du rockar - har hört att man ska ha större rockringar som "vuxen" jag provade och en större funka för mig:)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vad duktig du är med springandet!! O det där med rockring..haha..jag testade här om dagen o nej, det liknande ingenting här heller..men med lite träning går allt! =)

Ha en underbar dag! Kram