torsdag 27 augusti 2009

En fixardag

Vilken härlig mamma ~ dotter dag vi har haft idag!

Det är ju ingen hemlighet att Elin har varit lite trotsigare än vad jag tycker har varit ok den sista tiden..

Idag har det däremot varit tvärtom.

Vi har haft riktigt trevligt på vår tur till Ikea. Vid lunch så satt hon och åt, tittade på människor och samtalade om ditten och datten. Inte en enda gång så behövde jag säga till att hon skulle äta och sitta still och allt anant som hinner dras upp under en måltid här hemma. Inte alltid förstås men det har varit rätt besvärligt ett tag.

Jag är riktigt glad!

Det kan vara så att jag oxå slappnade av och hade mer tålamod när det bara var vi och att det smittade av sig.. Det spelar egentligen ingen roll för det var väldigt lyckat och jag hoppas att det blir många fler gånger.

Handlat har vi oxå gjort, mer än jag hade tänkt men så kan det bli ibland..

Foto lånat från Ikea

Diskbänken köpte jag till Elin och Gustav, jag kunde inte motstå den, inte Elin heller ;) Jag hoppas verkligen att den kommer att bli använd för jag har ingen lust att lägga drygt 1000 kr på något som står och samlar damm.. Fast det vet man ju aldrig, men än så länge verkar det bra!

Egentligen hade det varit bättre ekonomiskt att handla nästa månad när jag får en full lön, men jag tycker att det är skönt om vi får så mycket som möjligt fixat innan jag börjar jobba på måndag.. Jag har en känsla av att jag kommer vara alldeles för trött för att hålla på med en massa projekt när jag kommer hem från jobbet den närmsta tiden ;)

Gustav var själv på dagis idag och det hade gått alldeles utmärkt. Dom hade fått soppa till lunch och det hade inte gått hem hos lille herrn. Han hade ätit 3 pannkakor till mellis istället ;)

Vi har varit igång sen vi kom hem i eftermiddags här hemma, jag är helt slut. Badrummet är nu klart i varje fall och golvet och väggarna därinne är skurat, skönt! Så imorgon ska jag försöka fixa till barnens rum!

Nu ikväll ska jag bara softa ;)

Ha en bra kväll!

Kram

Follow Ingela la la

15 kommentarer:

Inas sa...

Hej Vännen! Det var ett tag sedan kul att läsa lite vad som har hänt sen sist... Vad kul att ha en skön dag tillsammans med barnen. å på ikea dessutom. Det var verkligen en fin köksdiskbänk. Bra köp... Ha en riktigt trevlig helg och goa kramar Ina

Louise sa...

Hej, vad kul att du köpte det där köket som jag också föll pladask för. Tyvärr har mina barn redan en spis men denna variant var ju så mkt finare/modernare och med micro & allt :-)

Underbart skönt när man får en så bra dag med ett i vanliga fall trotsigt barn. Det visar ju att det kan funka bra & kommer funka bra igen när de kommer ur den fas de är i nu.

kram!

Therese sa...

Vilken fin mamma dotter dag ni fick, låter så mysigt, och köket är ju helt bedårande... förstår VARFÖR det fick följa med hem :-) Kram

Mamma Russin sa...

hej hej..
åhh det köket stog jag och tittade på idag.. så gulligt.. :)

Livet på Citronodlingen sa...

Va skönt, det kan säkert vara så att dels så smittade ditt lugn av sig och dels så behövde hon inte hitta på nåt för att få hela din uppmärksamhet :o)
Hoppas ni snart får tillfälle till nya såna dagar!

Rebecca sa...

Vad mysigt med en mamma-dotterdag. Celine är likadan när man är själv med henne, helt enkelt underbar och inga trotsfasoner alls märks.
I morgon är det tjejmys här hemma, jag och båda girlsen ska mysa ordentligt, utan något bråk mellan de två hoppas vi på.

Vilken söt diskbänk barnen fått.

Massa kramar

Utlandsmamman sa...

Oh vad avis jag blir. Har inte haft tillgång till ikea på flera år, och när vi väl flyttar så gör vi det till ett nytt ställe som inte har ikea.
Suck.

Små och Stora barn sa...

Du, jag lovar att aldrig gå dit igen, men du måste stödja mej och leda mej den rätta vägen... ;-)

Kram

2BarnsMamman sa...

Vad härligt med en tjejdag! Jag tror att det är viktigt att umgås med bara ett barn ibland, så att man verkligen kan fokusera på det. Ha det fint! Kram

Mamma-Mu sa...

Hallå Vännen!

Lååång time nåå seee... *ler*

Usch jag har så dåligt samvete då jag inte har kollat på några andras bloggar på såååå länge!

Har varken haft tid eller ork men lusten har det inte varit fel på...

Du undrade lite över Widénskan...

Hon mår bara bra! Har otroligt mycket att göra å hon har helt enkelt prioriterat!
Valt barn å man å företag före bloggen vilket jag tycker att hon har gjort helt rätt i!

Kan hälsa när jag pratar med henne imorgon!

Sov gott å dröm om nått mysigt!
Kram Mimmi

Elin - Ett hus till oss sa...

Vilken jättesöt liten diskbänk, jag förstår att ni föll för den. Den kommer säkert bli favoriten ;)

Kram Elin!

Jessica sa...

Vad mysigt med en dag, bara ni två! Tror barnen behöver det ibland.

Det där köket är såå fint, tittade på det häromdagen men mina barn är för stora för det nu (snyft).

Hoppas ni får en skön helg,
kram
Jessica

Hemmalycka sa...

Vad skönt att dagen blev lyckad. Jag måste bara säga att det där lilla köket var ju superhäftigt, coolt. Tänk ibland blir man förvånad över vilka roliga saker man kan hitta på IKEA.
Må så gott
Kram Åsa

Jessica sa...

Åh vad härligt med en egendag tillsammans med dottern sådär, jag tror att man behöver det då och då.Egentid med bara ett barn, att hinna/kunna ge dem all sin uppmärksamhet för en stund.

Hoppas du/ni får en jätte mysig fredag.

Kram!
//Jessica

Johanna sa...

Gud så söt, minidiskbänk! :D

Hihi visst är det de?
Fick en kommentar om att min blogg var en (fjortisblogg?) för tester och listor.
Jaha, men då får den vara det, för jag tycker det är kul att fylla i, och hoppas läsarna tycker det.

Allt bra?