lördag 21 mars 2009

Välkommen våren..

Klicka på bilden så blir den större

Johan kom hem lite tidigare från jobbet igår vilket var ett välkommet inslag här hemma..

Elin och Johan gick ut och gjorde lite fint på framsidan. Krattade bort lite löv och Elin grävde och tyckte det var hur roligt som helst! Härliga jordiga barnhänder =) Nu är vi redo för lite vår ute! Ska plantera lite vårblommor, jag har nämligen ljungen kvar i krukorna därute...

Jag passade på att byta lakan i alla sängar och tvätta för fulla muggar. Det är så skönt när man får städat, speciellt när man har haft en massa sjukor i hemmet, vilket vi ju i för sig fortfarande har men det känns bättre, friskare! Och då är ju inte jag den som tycker om att städa i huset ;-) men lite nu och då kan jag överraska =)

Kvällen flöt på lite dimmig i soffan, jag somnade när jag la Elin och jag hann somna sådär djupt så att man mår illa och inte riktigt vet vilken planet man är på för tillfället..

För första gången för den här säsongen så tittade vi på Så ska det låta. Måns Zelmerlöv, vilken kille... Han är riktigt duktig tycker jag. Musicaltjejen, Nina Söderqvist som var med var grym, vilken röst! Hon vann tydligen West end star förra året. Ett program som jag missade, tyvärr kanske jag ska tillägga nu när jag har hört henne sjunga!


Idag är det jobbdag för mig :( Normalt tycker jag att det är jättekul att åka iväg och jobba lite, träffa arbetskamrater och prata lite med kunder och så, men nu med den här veckan i bagaget så skulle jag vilja vara hemma och ta hand om min familj.. Gustav är feberfri, men fortfarande lite krasslig. Nu har Elin feber.. Inte så hög och inte så men ändå.. Jag har fått nog!


Jag får väl ta hand om dom när jag kommer hem =)

Ikväll hoppas jag att jag hinner och orkar hälsa på hos er, det har blivit lite sporadiskt eller väldigt snabbt när jag har haft någon minut över... Jag vill ju sitta och läsa och bara bli inspirerad av er! Tiden kommer förr eller senare ;-)

Ha en bra dag!

Vill du oxå ha chansen att vinna ett av tre smycken från Lica- Creative? Det kan du göra här


Kram
Uppdatering kl 08:40: Elin har vattkoppor!

16 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon..en morgonpigg till som jag roligt att se.
Härliga bilder från gårdagen.
Så mysigt att få gåut för första gången och påta i trädgården.
Hoppas du får en bra dag trots jobb.
Kram kram

Livet på Citronodlingen sa...

Det ser ut som om ni hade en riktigt mysig fredagseftermiddag! :o) Jag brukar också städa som en tok när jag börjar friskna till, det känns som att man städar bort alla basilusker då :o)

thebromanders sa...

Fina vårbilder!!
Hoppas dagen blir bra, även om du behöver jobba:)

Sabina sa...

Så härligt ni har det med våren så långt kommen... här har vi snö ännu!
Jag såg också Så ska det låta och håller med Måns Z är duktig. Och vilken läcker kille!
Ha en bra dag!
Kram S.

Anonym sa...

Godmorgon :-)
Vilka härliga bilder,det ser jätte mysigt ut!!

Hoppas du får en bra dag nu trots jobb och vattkoppor,era stackare,det verkar som om sjukdomarna bara avlöser varandra hos er just nu.

Här har vi fått magsjuka i natt...känns sådär...men!

Stor kram och krya på er!!

HAGENS VITA VARDAG sa...

Mmm vad härligt det låter med vårpyssel! Vattenkoppor är ju mindre kul men hoppas ni kryar på er snabbt!
Ha en skön helg
Kram Anna

segsliten sa...

Feber här också, lillklimpen den här gången.
Jag har ju SVT Europa så jag såg också 'så ska det låta', Zelmerlöv är verkligen duktig. Kul med nya unga förmågor!
Kram ☺

Vero sa...

Vattkoppor? Era stackare... Men det kanske är lika bra att ta allt på en gång, så är det över sen.

Önskar dig en fin dag!

Anonym sa...

Neej inte vattkoppor oxå!!!
Vi vill inte vara mer sjuka nu! ;=)
kram

Anonym sa...

Vattkoppor... Det är inte skoj, men ack så härligt när det är gjort! Vi gjorde bort våra för något år sen. Just före jul och sen på självaste julafton! De är så väluppfostrade mina barn att de fixar sånt när mamsen är ledig! ;)
Hoppas att det går bra idag i alla fall! kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Men som sagt vilken skillnad på väder det är. Vill verkligen ha det som ni har. Det blev en lång vinter här i år. Så härliga bilder på Elin. Men att ni aldrig blir riktigt friska.

Ha en skön helg!
Kramar Ullis

Mamma Linda sa...

Åhhh, tänk när man får börja kratta på gården. Här är det ju fortfarande mycket snö kvar så man kan åka pulka. Jag längtar verkligen *drömmer*
Liten som fått vattkoppor :-(
Kram Linda

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken underbar båt ni har i familjen, verkligen något att längta till.
Så mysigt att kunna kratta och fixa lite i rabatterna. Här är det lite för kallt på nätterna en så länge men det är på G.
Hoppas att du har en härlig helg:)

Mamma Russin sa...

hallå..
åh en till som jobbar och slitit idag? :)
vilken mysdag ni hade i trädgården.. nu känns det som våren är på väg...
:) blir det robinson på tvn ikväll? det ska vi titta på här!!

kramkram

Sjabbig men chic sa...

Jaså minsann är det vattkoppor. Hoppas att du har haft en bra dag i dag och att du får mysa riktigt med familjen i kväll.

Kram Lisa

Bernike sa...

kan du faxa lite koppor till Gävle, snälla?!
Har försökt smittat mina flera gånger men det vill sig inte.

Hoppas hon får en lindrig variant.

Kramiz. <3