måndag 16 mars 2009

Så här började min dag!

Elin och jag satt och pärlade, hon har fått dessa pärlor i födelsdagspresent. Man kan lägga Pippi mönster på pärlplattan =) Frid och fröjd... Tills Elin börjar tröttna och kasta pärlor omkring sig. Irriterad mamma är bara förnamnet... Så jag plockar resolut ihop samtidigt som jag har en lite föreläsning om pärlor och golv och Gustavs mun och gud vet vad. Vad gör jag då? Jag tappar hela burken i golvet ( ca 2000 pärlor) *suck*

Elin; Mamma, vad gjorde du nu då?

Jag; Jag gjorde fel och tappade hela burken och nu är alla pärlor på golvet i varje fall...

Sjungandes Elin; Städa, städa varje fredag, det tycker jag är kul..

Man måste älska denna lilla flicka, även om hon gör mig smått galen ibland ;-)
Hjälp fick jag och plocka upp oxå!



Idag kommer Elins kompis Anna hit en stund på dagen. Hon ska vara med oss idag. Hennes mamma Ingela och lillebror är på sjukhuset :( Arvid har lunginflammation, öroninflammation och en halsinfektion... Stackars söta lilla Arvid. Jag tänker på er! Hoppas dom får komma hem snart, fast bara om han är på bättringsvägen... Vi kommer nog få en rolig dag, dom brukar leka bra tillsammans och ibland märker man knappt av att dom är här... Fast då kan det vara något lurt i görningen oxå =)

Snart är alla biljetter slut till Mammablogg galan! När dom är slut så påbörjas en röstning om vem som är Sveriges bästa mammablogg, ekoblogg och en massa andra kategorier. Vi som ska gå på galan blir nominerad i minst en kategori (coolt!) Fast det är ju upp till Er att rösta i dom olika kategorierna. Jag hoppas ni orkar gå in och göra det.. Ni får jättegärna rösta på mig =) men huvudsaken är förstås att ni röstar. Allt annat är en bonus! Det finns många fina, inspirerande och roliga bloggar. Jag hojtar när det sätter igång!

Vill du oxå ha chansen att vinna ett av tre smycken från Lica- Creative? Det kan du göra här


Kram

17 kommentarer:

Therese sa...

Hi, hi ja kan man annat än charmas av din lilla Elin - hon är för söt, men jag förstår ditt förtret!

Hoppas ni får en fin dag, och som sagt hojta så vi kan rösta på dig!

KRAM

Livet på Citronodlingen sa...

haha, hon är smart lilltjejen :o) Så snällt att hon hjälpte till att plocka upp!

Anonym sa...

*fnissar* (f'låt :-)
Just den delen är jag glad att mina barn har växt förbi *s*
Kan riktigt känna din frustration när du tappar pärlburken i golvet där liksom!

Och jag kan bara hålla med dig,det ska bli super roligt att se i vilka kategorier bloggarna kommer bli nominerade *spännande*
Galan närmar sig med stormsteg *ser fram emot*

Ha en jätte mysig dag!
KRAM!
//Jessica-som borde räkna matte istället för att läsa bloggar *hm*

segsliten sa...

KUL start på dagen! I bland blir man ju tokig! Hoppas att ni fick upp alla pärlorna till slut!
Kram ☺

Ps.Jag får nog köra den lilla om jag ska välja mellan de två på bilden, eftersom den stora inte är vår.

segsliten sa...

Hade inte du ett frågeformulär någonstans på din sida? Jag hade inte klickat där än, och nu hittar jag det inte. Var hade du hämtat det?
Kram ☺

Maria sa...

Hihi förstår att du älskar henne!

Anonym sa...

Hej kära Du!
Ville bara skriva några rader och låta Dig veta att jag är tillbaks i "etern" :-). Gissa om jag varit frustrerad över att inte kunna blogga på nästan två veckor!? Hihi.. Men nu är jag tillbaka i gammal god form och skrivsugen á la grande!
Galan, ja - oj, vad det ska bli kul!!! Och det är klart att man hoppas att någon ska rösta på ens blogg.. :-) Men framför allt ska det bli härligt att tillbringa ett helt dygn tillsammans med nya och "gamla" kontakter och bara lyxa och leva glamour-liv..!
Ha en fortsatt härlig dag!
Många kramar,
Anna

Vicky sa...

Steget mellan från ilska och förtvivlan till att man smälter av kärlek är ganska kort när man är mamma :)
Hoppas tjejerna får en rolig eftermiddag tillsammans! Och klart jag ska gå in och rösta på dig när det blir klart för röstning till mamma-galan! Kram

Anonym sa...

Hjälp, pärlor överallt. Särskilt irriterande när man som mest behöver vara ett gott föredöme;)

Mamma Russin sa...

haha.. vilka söta prinsessor på kortet!!:)

paula sa...

vilka fina tjejer du har .
Kommer ihåg när jag och mina tjejer satt och pärlade och man strök på det man gjorde :)
det var länge sedan hihi
ha det bra
kramiz

thebromanders sa...

Kul med mammabloggalan! Kanske det här blir till en årlig grej??
(mindre kul med pärlorna... men snällt att du fick hjälp med att plocka upp i alla fall:D)

Sabina sa...

Vilka söta små prinsessor! Ja, detdär med pärlorna har man varit med om.. inte så kul!
Hoppas ni får en fortsatt bravecka!
Kram S.

Anonym sa...

Pärltjejer! Det är bara till att mamma får börja öva sina lemmar... ;) Hoppas att kvällen blir bra! Kram Anna

paula sa...

tack för din kommentar . och ännu större tack du vill följa min blogg
:) jättekul
kramiz

Vero sa...

Jag vill också vara liten och få ha princessklänning... Som på bröllopet. Tänk att få gå så varje dag. hihi... fast då skulle det inte var så kul längre. Men jag har faktiskt mina EGNA tiaror hemma. Japp... Vero = 5 år. Ja då, min dotter tycker jag är pinsam. Men ja ghar inte haft den så ofta. haha...

Ha det gott!

Anonym sa...

*skrattar*

Tildis ska never ever få pärlor!!

kramis!!