torsdag 12 mars 2009


Morgonens paketöppning!

Klicka på collagen så blir dom större


Vilken dag! Det är härligt med kalas =)

I morse när Elin tittade ut så sa hon;
- Mamma här finns ingen snö, den finns bara i sälen
Jag; ja, den är oftast där

Två timmar senare vräker snön ner, och det gör den fortfarande till Elins stora lycka! Hon har nog fått in en önskning... Så måste det vara, för i morse var det vår ;-)

Det blev en ganska lång väntan idag, släkten kom ju inte förrän klockan fem.. Så när tårtan var gjord så hade Elin sån tur att hon kunde gå hem till Anna och leka ett par timmar och jag hade turen att kunna förbereda middagen i lugn och ro =)

Vi bjöd på köttfärssoppa och hembakat brytbröd med örter. Det var riktigt gott om jag får säga det själv! Jag tror dom andra tyckte det med för dom åt med god aptit!

Johan och kusin Marcus hann med ett par låtar på Sing star ivrigt påhejade av oss andra. Gustav var väl den som mest som klappade händerna och dansade..

Jag kan bara berätta att det var en mycket nöjd och trött 3-åring som gick till sängs ikväll =)

Tack för alla grattishälsningar! Ni är för söta =) Elin hälsar och tackar också!

Kram

13 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Den tårtan såg inte alls dum ut... fy va sugen jag blev! :o) Jag får nog svänga ihop nåt gott här tror jag...

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fina bilder du bjuder oss på och så att man fått följa dagens 3-åring ifrån första dagen. Så fint.
Förstår att hon måste ha längtat...
Tiden är ju så lång när man är liten.
Vilket mysigt hus hon fick, man blir lek sugen bara man ser det.
Kram Marie:)

Ps Jag får väl gratta dig eftersom hon sover väl nu.

Anonym sa...

Ser ut att ha varit en kul dag. Vilken lycka när ens önskingar slår in:) Tack för kommentaren. Lilla M är en pojke men det är ju inte alltid så lätt att se skillnad på småttingarna:D

Anonym sa...

Det ser verkligen ut som en toppen födelsedag för din älskade treåring! Stor tjejen!
Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Hihi, Johan såg lite trött ut bredvid en sprudlande glad och klarvaken Elin där på morgonen ;-)

Hoppas dagen har varit kanon, förstår Elins lycka över presenter OCH snö! Martin fick så roligt när han läste på nätet att göteborgsområdet har flera centimeter snö - säg det till Ingela sa jag så garvar hon nog rejält :-D

Den där soppan lät vansinnigt god - kan du inte lägga ut receptet pliis?

kram

kardemumma sa...

Härliga kalas bilder!
Barnkalas är så himla mysigt synd bara att man blir helt slut efteråt ;)
Kramar C

thebromanders sa...

Åh, vilket trevlig kalas! Den där tårtan går ju inte av för hackor!! Har du gjort den själv?? Fyllning?? Recept??

Nettan sa...

Vad roligt att hon fick en lyckad 3~årsdag, t&m SNÖ !!

Tack för bildkavalkaden ;0)
Tårtan såg smarrig ut...

Kram Nettan

Bloggullet sa...

Grattis. Jag svarade på dina frågor, jag är sån som gillar alla möjliga enkäter.;0)
Kramar

Vero sa...

Vilka fina bilder.
Lyktan kom igår till mig. Tackar dig och så Mari på Ellis Corner. Ska in och kolla in hennes sida sen senare idag tänkte jag. Lyktan står kvar hemma men skall sättas upp nere i butiken tänkte jag. Jag vet precis vart den skall sitta.

Önskar dig en fina dag idag. Vi hörs säkert av mer. =)

Anonym sa...

Så härligt ni hade det. Här vankas det också födelsedagskalas snart. Och förväntningarna är STORA.
Ha en fin helg!

Anonym sa...

Det där pippihuset har barnens kusin & det är himla fint!

Tårtan såg himla god ut (aj aj nu blev jag hungrig här...).

Roligt at dagen blev så lyckad!

Therese sa...

Vilka recept och bilder du bjuder oss på - det tackar vi och bockar för!!! Ser ut som om dagen verkligen var lyckad... :-)
Stor kram till er!