tisdag 24 mars 2009

Gissa hur vi får dagen att gå?


Här hemma har vi en liten tjej som börjar bli lite uttråkad...

Det är ju inte lätt, vi har ju barnfamiljer runt om oss så det är inte riktigt läge att gå ut än :( Hennes koppor spricker och vätskar sig än. Jag tror det är på gång att vända för nu är det i varje fall en timme sen hon klagade på att det kliade.

Det kan ju bero på att vi har bakat Elins favorit... Chokladbollar (igen), det är verkligen inte bra för min figur.. Men vad gör man inte för sina barn? *skrattar*

Elin börjar bli riktigt duktig på att rulla chokladbollar nu! Fast det är klart hon har övat ganska mycket.. =)

Nu ska vi snart åka och hämta hem mannen i huset. Då ska jag se om jag kanske kan flörta till mig en liten stund i två affärer.. Jag behöver gå till Panduro och Lindex.. Vi får väl se hur trött han är när jag hämtar honom.

Vill du oxå ha chansen att vinna ett av tre smycken från Lica- Creative? Det kan du göra här

Kram

16 kommentarer:

segsliten sa...

Det var precis vad jag har tänkt baka med lillklimpen i eftermiddag. MUMS!
Hoppas flirten går bra och att du får handlat vad du behöver!
Kram ☺

Hemmalycka sa...

Ser mumsigt ut, Elin verkar njuta av dem och säkert ni andra oxå. Du får motionera lite extra istället, gå en långpromis med bra musik i lurarna. Det är toppen tycker jag.
Tack själv för dina gulliga kommentarer, man vänjer sig snabbt så fortsätt gärna :-))).
Har röstat på dig på alla ställen du var nominerad.
Tjing Tjong
Åsa

Mamma Russin sa...

men gud så gott... det där var inte bra för mig att se..:) hihi..
nu vart jag riktigt gotte sugen.. får gå och ta lite nötter isl.. ;)

kram

Nettan sa...

Precis vad jag skulle vilja ha till en kopp kaffe just nu...*mums* !

Ja det blir väl & muta mannen med " chokladbollar " så kanske det blir en tripp till affärn ;0)
Kram Nettan

Livingroom sa...

Tänkte på en sak.... när du skrev att E inte riktigt orkar med hemmasittandet. Bjud hem någon kompis som redan haft vattkoppor och där resten av barnen i familjen haft det, eller så någon som inte har syskon.... Det går ju bra. Det gjorde vi då barnen hade vattkoppor...

Anonym sa...

Hade gärna hälsat på om ni bott närmare :)
Vi har inte lyckats ha haft vattkoppor ännu trots att barnen är 11 o 7...

Kram igen :-)

thebromanders sa...

Det verkar väl vara en perfekt sysselsättning för att få tiden att gå! Gott dessutom!! Det är 13-åringens favoritgodis, o hon gör dem ungefär varje fredag!

Anonym sa...

Mmm ser helt underbart ut trots dessa enländiga koppor!
Önskar dig lycka till på mammabloggsfestens röstning! Kram anna

Angelica sa...

Ja, vad gör man inte för de små ;D
Men det är ju så supergott! Skönt att lillan mår bättre, annars får du göra våfflor imorgon
*skrattar*!!!

Många, många kramar!

Angelica

Anonym sa...

Att baka när man är lite sjuk piggar alltid upp:)

Hem och Lycka sa...

Låter och ser gott ut, klart Elin ska få chokladbollar när hon är sjuker.

kram

Anonym sa...

Förstår henne! Chokladbollar rår på vilke åkomma som helst. Man mår i alla fall alltid lite bättre efter några bett.

Therese sa...

Såg smaskit ut det där - och nu fick jag en underbar idé... Måste testas omg. Blri det bra så ska jag vis i morgon ;-) Och avis blir jag när du kan svänga förbi på pandur + att du har ikea i närheten... Men å andra sidan är det nog bra för min plånbok att jag har långt till dessa båda ställen *ler*

Hoppas du får en fin kväll!

Kram

CharmKatti sa...

Hur sjuk jag än är går det alltid att äta chokladbollar!
Oavsett om man är 5 år eller 36...jag älskar verkligen chokladbollar!!
Vill du smöra för mig, gör chokladbollar;-)

Ullis/Leva på landet sa...

Det är bra att ta till när det är så där tråkigt. Hoppas att Elin blir piggare snart och blir av med sina koppor. Kul att du är nominerad i flera klasser. Ska kika in och rösta.


Kramar Ullis

Tess sa...

Mumsiga bollar !!