söndag 8 februari 2009

Yummie in my tummie

Receptet från förra inlägget är värt att prova! Det var väldigt gott =) Återigen, Tack Annika!

Jag ska bara berätta att jag inte hade i sambal oelek, men klickade på lite mini fraich i rullarna.. Vi hade gräddfil till för jag misstänkte att Elin kanske skulle tycka att det var lite starkt. Det gjorde hon nog för hon åt väldigt mycket gräddfil =) Det här var den godaste maten jag ätit på länge! Jag känner mig mycket piggare, det bara spritter i mig. Skönt, fast lite synd nu när jag snart ska gå och lägga mig ;-) Det kanske håller i sig tills imorgon..


Men så är jag ju Fabulous oxå, eller min blogg i varje fall ;-)

Den här utmärkelsen kommer från Linda med bloggen Rommemys

Tack så mycket! Jag blir så stolt och glad!
Gissa om den här har värmt när den har legat och väntat på mig mitt i sjukkaoset..

Nu ska man ju lista 5 saker man inte kan vara utan när man får den här. Jag har funderat på det här en stund för jag har haft turen att få den här förut, men så tänkte jag att det kanske är något annat som jag inte kan vara utan, sist skrev jag ju om familj och vänner och sånt. Ska vi nu gå in på saker saker så... Telefonen är fortfarande med, likaså datorn. Kaffe måste jag ha, om det är kaffebryggaren eller hett vatten till snabbkaffe spelar ingen roll =) Badkaret, jag tar ett bad så fort jag får chansen (den kommer tyvärr inte så ofta längre) sommar som vinter. Kameran skulle jag inte vilja vara utan.

Nu är ju inte det här på något sätt saker jag inte skulle överleva utan, men det skulle vara bra mycket tråkigare =)


Tack igen Linda! =) Jag blev jätteglad.


Kram

14 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det såg ju riktigt mumsigt ut. Ska spara det receptet och prova till helgen. Kul med lite variation. Skönt att du orkat vara uppe lite, Hoppas verkigen att det har vänt. Har också hittat en hel del hos Ellis Corner men det får också vänta.


Ha en bra vecka!
Kram Ullis

segsliten sa...

Ser gott ut! Utmaningen går att hämta, den är på plats igen.
Kram ☺

Anonym sa...

Det ser gott ut!!! Måste nog testa den snarast...
Gratulerar till awarden igen! Ha en härlig måndag...hoppas jag! Kram Anna

Anonym sa...

Hejsan, vad kul att du hittade mig så jag hittade hit, vilket gott recept...LCHF fungerar utmärkt, det bästa jag testat och har inget sug...

Angelica sa...

Godmorgon!!! Supertack för dina alltid så söta kommentarer! Blir alltid så glad!

Hoppas att du håller dig frisk nu och att ni får en dunderbra dag. Själv är jag pigg efter en lugn kväll i soffan och en skön natts sömn, inget bloggande igår - bara mys;D

Många varma kramar

AngelicaE

kardemumma sa...

Vad härligt det ser ut hos er med alla familjebilder. Sälen såg ju helt fantastiskt ut.Bor själv nära Järvsö så det blir skidor där istället.Mysig blogg du har.
Kramar C

Hemmalycka sa...

Grattis till faboulusa bloggawarden, kan bara hålla med :).
Nu blev jag ännu mer sugen på receptet efter det utlåtandet.
Ha det så bra
Kram Åsa

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Den där rätten ser toppen god ut, stark kan jag förstå ;D

Grattis med award söta, du är ju helt FAB!!

Önskar dig & dina en strålande vecka.

Kram från vinter Oslo

Vero sa...

Ser ju jättegott ut. Nu blev jag hungrig som bara den. Blev en snabb och lätt lunch idag för mig. Tur jag snart får gå hem och äta...

Kramar från soligt Östhammar.

Villa Carl Larsson sa...

Hej hej :) Vad skönt att höra att du mår bättre nu. Och vilken otroligt mumsig mat. Det där bara måste jag testa. Tack för tipset.

Kram Josefin

Sara Mårtensson sa...

Hej vännen!

Hoppas verkligen ni är pigga och krya nu och slipper hemska sjukdomar lång tid framöver!! kycklingenchiladas såg verkligen mumsigt ut! Nu blev jag ju hungrig än fast jag ätit middag ;-)
Grattis till awarden! Den är du så värd! Du har en liten utmaning att hämta hos mig om du vill.

Kram Sara

♥ cloudberrie ♥ sa...

MUMS vad gott det där ser ut!
GRATTIS till awarden!

Hoppas att ni har kryat på er från alla sjukdommar.

Skidbilderna är så fina.

KRAM från Eva

plingan sa...

Mmm..det såg ut gott och lät gott!
Alltid bra med middagstips :)

Sjabbig men chic sa...

Vad skönt att ni mår bättre! Det där såg verkligen gott ut Ingela och jag håller med dig angående telefonen!! Visst är det roligt att vara fabulous hela tiden?! Du och jag ingela... du och jag...

Kram Lisa