torsdag 11 december 2008

Idag kom det hem..


..mitt play station 2.

Gissa vad jag och maken har gjort? Inte så svårt kanske. När vi väl hade kopplat in det så var vi ju tvungna att riva av några låtar... ;) Jisses vad vi kommer ha roligt med det här! Barnen roade sig själv runt om oss för ett ögonblick... Jag hann inte göra middag heller. Tur att jag hade köpt en fiskgratäng från fiskaffären. Bara att micra. Den är ju hemlagad där i affären i varje fall ;)

Jag har gjortRocky road godis idag. Jag fick däremot inga fina bilder men det har min bloggvän Mallaco . Kika in där får ni se. Riktigt smarrigt var det, definitivt inget att rekommendera för figuren ;) Dessutom hade jag gjort misstaget att köpa 300 g choklad istället för 600 g (jag vet att jag är i vimsigaste laget). Inga problem, jag gjorde ju bara en halv sats... Problemet då? Blev lite för mycket över av dom andra ingredienserna (nötter, dumlekola) som jag har lite svårt att låta bli...

Ikväll är det förberedelser för Elins Luciafirande som är i morgon på dagis. Kl 07.15 ska man vara där vilket betyder att jag måste försöka bli strukturerad och ha allt klart ikväll! Vi får väl se hur det går..

Kram

8 kommentarer:

Malin sa...

Hihi, jag kunde inte heller låta bli att nalla ur skålarna. Dumlen var såå god med alla nötterna, galet gott!!!

Fick inte till det riktigt på plåten. Det var väldans klet och kladd!!
Men till slut verkar jag ha lyckats för gott som tusan blev det ju!!!=)

Kram
Å du, jag har tagit fram finservisen, bara att dyka upp=)

Hem och Lycka sa...

Hihi, ja, ni hörs ju ända hit till oss ;-)

Den där Rocky Road har jag ff inte testat trots att jag tänkte på det redan förra året. Men jag och M har sagt vi ska mysa med att göra julgodis ihop i år (annars gör jag det själv) så det ska bli av!

kram

Hem och Lycka sa...

Glömde - det har väl inte gått så jättebra på julmarknaden tyvärr men hoppas på slutspurten nu i helgen.

kram

Anonym sa...

Att nalla är verkligen mina fingars melodi! Anar att dina fingar även vill spela, spela, spela! Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Ja visst är det gott :) Men tycker du att man kan äta hur mycket som helst på en gång av dem? För det tycker inte jag. Inte om man har väldigt mörk choklad i alla fall. Men mumsigt värre är det!! *L*

Kul med spelet.. kan tänka mig att ni var tvungna att testa det hihi

Kram

Fröken Fräken sa...

Låter som en rolig julklapp för er alla - fast jag har ju liksom inte begripit mig på just de där spelen... ;-)
Kul att du gillade mina tavlor, är rätt nöjd själv! :-)

Anonym sa...

Ja det är rent ut sagt livsfarligt med de där spelen.
Akta så ni inte sjunger er hesa...maken och jag kom i tävlingstagen en em i början när vi precis köpt det.
Sedan var vi hesa kan jag lova ;)
Kram

Anonym sa...

jag fattar inte vad dem menar med :
Sidelement kan endast läggas till en blogg som är aktiverad för layout. Du måste uppdatera din blogg till Layout innan du kan fortsätta.

men det kanske bara går på blogspot? jag hoppas dock verkligen inte det... jag vill med ha snööööö på min blogg :P

Kram