måndag 3 november 2008

Yiiippii

Idag var det ju dax att väga sig igen. Varje måndag.. Trots helgens lyxande och förtärande av både fast och flytande föda *ler* så har jag gått ner 0,8 kg. Det får man vara nöjd med!
Nu gäller det ju att man återgår till ordningen igen.. Ska göra en veckomatsedel idag, det är enda chansen för mig, planering, planering och åter planering.

I helgen när vi gick på stan var vi in i någon affär, kommer inte ihåg vilken och det är inte så viktigt heller. Där fanns Leilas bok - A piece of cake En bok som jag ha velat ha länge så jag skojar med tjejerna och håller upp boken och säger - den här kan ni köpa till mig i julklapp!
På skämt givetvis..
På något sätt fintade dom mig så att två av dom gick en runda på Åhléns och vi andra på Lagerhouse. Där jag för övrigt hittade gulliga muffinformar (passande så här i efterhand ;) )

När vi kommer hem så får vi presenter hela familjen, barnen fick bok och en klosslåda och jag vad tror ni jag fick? Jo, just det Leilas A piece of cake... Gissa om jag kände mig lite dum eftersom jag skojade om det innan. Fast jätteglad förstås! Dom är ju för gulliga..

Kanske inte den boken som ska inspirera till viktminskning :) Fast man kan ju baka åt andra..

Så nu har jag en alldeles ny bok om bakning och fina muffinformar till! Gissa om dom gick och småfnissade när jag kom ut med mina formar och dom precis hade varit och köpt boken till mig..

Ja, som jag brukar säga:

Ny vecka nya möjligheter! Jag känner redan att den här veckan inte kommer innehålla riktigt lika många "småfel" i min vardag. I morse kom jag ju ihåg sladden till motorvärmaren t.ex

Ha en bra måndag gott folk!

Tack alla ni för gulliga kommentarer här inför helgen med halsont och allt.. Det blev jag glad av!

Kram

5 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad kul med viktnedgången:)
Och ja, planering..det är samma här.
Den där boken, Leilas..DEN skulle jag verkligen också vilja ha. vad kuul!
Kram Lallis

Anonym sa...

Ahh syrrans favorit bok =)

Bitte sa...

Hejsan!

Tack för titten hos mig :-).

Jag skulle också vilja ha Leilas senaste bok (jättegärna!!!), men precis som du var inne på så hoppas jag att jag inte får den av någon före jul (för jag försöker också gå ner i vikt eftersom jag ska åka utomlands snart).

Grattis till viktnedgången förresten! Själv vågar jag inte väga mig efter helgens utsvävningar... :-).

Kram
Beatrice

Hem och Lycka sa...

Min BIBEL numera ;-) Kanonbra, siktar på att testa allt :-D

kram

♥ Fyra årstider sa...

När jag skulle gifta mig gick jag ner 14 kilo..men tyvärr orkade jag inte hålla det...önskar att jag kunde vara lite duktigare..
Kram Lotta