tisdag 18 november 2008

Julklappar

Det här är inte klokt! Jag är färdig med nästan alla julklappar. Bara lille Gustav som jag inte köpt något till. Jag brukar ju i för sig vara ute i god tid men det är alltid någon svårare nöt att knäcka in på sluttampen.. Vi pratar alltid om att det inte ska bli så mycket julklappar men det är ju så himla roligt att ge bort! Nästan roligare än att få, nästan ;)
Gustav är ju inte så gammal så han får nog några småpaket som han kan sitta och pillra med. Vi gjorde så till Elin oxå första julen. Det behövs mest kläder till honom, och där går väl gränsen. Köpa kläder, slå in i paket som jag själv sen kommer att öppna... Det är nästan bättre att vänta och se vad han får och sen köpa det man behöver. Elin däremot väntar spänt på tomten.. Vi hittade ju en del till henne i Ullared så det får allt räcka.
Trot eller ej, men födelsedagspresenter till december och januari barn/vuxna är oxå inhandlat.
Detta mina vänner betyder att nu ska jag njuta ordentligt fram till jul! Baka, pyssla och mysa med familj och vänner.

Annars då? Varit en ganska så trist dag... Gustav är jättegnällig, jag tror det är tänder på gång. Elin har nog kommit in i värsta trotsen för usch hur hon är just nu. Man är ju helt färdig efter en dag.. Regn och blåst, regn och blåst.
Det här lät ju inte så positivt... Så illa är det inte men en mellandag kan man säga.. Nu ska jag sätta mig i soffan ett tag.

Kram

8 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Skönt med julklappsinköpen! Här är det likadant, har bara 1 1/2 julklapp kvar :-D

kram

Villa Carl Larsson sa...

Vad skönt, jag är inte den enda som i princip är klar med julklapparna. Det är ju så roligt att ge bort. Helst vill man ge bort dem nu :) Men på julafton kommer tomten hihi.

Hem och Lycka sa...

Såg nu förresten att du länkat till EC, jättegulligt, tack! Som tack får du självklart en länk på EC! kram

Anonym sa...

Jag diggar oxå att ge bort presenter men just nu känner jag mest stress över att inte ha hunnit ens med att börja... Det är LÄÄÄÄÄNGE kvar va? Kram anna

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad skönt att nästan vara klar med julklapparna!
Jag är raka motsatsen. Dvs: är nästan helt "oklar" .. kan man säga. *skrattar*
Kram Lallis

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Oj..redan klar med julklapparna - duktigt! Jag har inte köpt en enda..men kommer i stort sett inte att göra det heller i o med att vi "flyr julen" till varmare breddgrader ist :)

Kram

Södralycke sa...

Vad skönt det låter att ha alla julklapparna färdiga!Själv har jag precis börjat...

Kul att du vill var med och tävla på min blogg! Ha en fortsatt bra dag, kram Johanna

Anonym sa...

Redan klar med klapparna? du är ju galet effektiv =). bara playstation kvar då, haha. Å grattis till din viktnedgång, bra jobbat! kram kram