tisdag 14 oktober 2008

Shoppingrundan!



Här är nu min nya träningssko. Inköpt på Stadium tillsammans med en sport-bh. Konstigt hur hela kroppen har förändrats när man fått barn. Sitter liksom inte riktigt som jag minns det, om ni förstår vad jag menar ? ;)

Jag handlar inte så ofta till mig själv numera. Dels är man ju hemma och föräldraledig och ska försöka spara både dagar och pengar. Dom gånger jag ger mig ut och handlar så kommer jag alltid hem med saker till barnen.. Jag får känna mig nöjd helt enkelt, jag lyckades!

Fast det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig, skön förmiddag gå och kika lite i affärer... Gustav som nästan alltid är bara glad bestämde sig för att det skulle han inte vara idag. Ingenting var bra. Nu så här i efterhand kanske det var bra för precis när jag kom ut ur affären så jag en Panduro hobby affär som hade öppnat. Jag älskar att gå och titta i dessa affärer och oftast kommer jag hem med något pyssel som jag aldrig hinner göra ändå.

Inte nog med det. När jag klev ur bilen här hemma så fastnade min stegräknare på nåt sett så den gick sönder, typiskt. Jag får köpa en ny. Dom finns ju på Apoteket också.

Har ni inte läst Gamla tanter lägger inte ägg av Mark Levengood och Unni Lindell än så gör det! Väldigt rolig bok där dom intervjuar barn om olika ämnen. T. ex

Släktens gång:

En mormor är en som hela släkten kommit ut igenom. Då är det väl inte så konstigt att hon är lite sladdrig i skinnet.

UNDERBART!

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Snygga skor du köpt! Nickade instämmande till många av dina rader. Att saker inte sitter som dem ska efter att man fått barn ;) o att man sällan eller aldrig handlar till sig själv numera stämmer mer än väl även här!

Ha en finfin kväll!

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Känner igen det där med att inte köpa till sig själv. Efter 4 års studier kan jag äntligen unna mig saker med gott samvete, men det sitter långt inne. Barnen är alltid prio ett.
Kram Lotta