onsdag 15 oktober 2008

Raketbränsle?

Vad är det som har hänt? Klockan är nio och jag har både duschat, klätt på mig och förberett middagen, bara att sätta in i ugnen... Fiskbullar i dill och chilisås.
Måste ha varit raketbränsle i kaffet i morse. Eller så är jag väl färdig att gå och lägga mig om ett par timmar igen :)
Äntligen onsdag igen. Idag ska jag få prova mina nyinköpta skor på Friskis och svettis ikväll. Det ska bli kul!
Vi får väl se hur det går, men jag är full med optimism.
Fast innan dess är det mycket som ska hinnas med. Matten måste jag ju räkna, får väl passa på nu när lilleman sover.. Sedan bär det ju av på babyrytmik, så det blir väl inte så många fler tillfällen idag.

Receptet på Fiskbullarna för er som vill ha.

Fiskbullar i dill och chilisås 4 port

375 g fiskbullar ( färdiga i buljong)
2 dl lätt creme fraiche
4 msk dill
4 msk chilisås
4 msk kalles kaviar light
salt och peppar
2 st kokta kalla ägg
1 kg potatis

Börja med att koka äggen. Häll av vattnet i fiskbulleburken. Lägg bullarna i en smord form. Blanda lätt creme fraiche, dill, chilisås, kaviar, salt och peppar i en skål. Skiva äggen. Lägg äggskivorna på fiskbullarna och bre creme fraich röran ovanpå. Sätt in ugnen i 225 grader i 15 min. Servera med kokt potatis och grönsaker ( sallad, kokt broccoli eller vad man nu vill ha )
Väldigt uppskattad maträtt av vår dotter, fast man bör ju ha på lite extra smör till barnen (dom små i varje fall )
Rätten innehåller 479 kcal för dom som vill veta det..

Kram

3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Jamen visst är det skönt att få ha sådana dagar ibland!! Det njuter jag verkligen av när de infaller. Allt för ofta känner jag mig trött nu på höstkanten. Idag är det dock bra tycker jag! :) Fast inte raketbränsle ;)

Kram Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Ibland önskar jag att mina barn var små så jag fick vara hemma igen, å andra sidan är det skönt när de klarar sig mer själva.
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Vilken fart du har! ;-)

Ja, hoppas verkligen han får vara kvar, fortsätter hålla tummarna hårt hårt! kram