onsdag 6 juni 2012

Jag startar dagen med en utmaning

 

Carolina utmanade mig med att svara på lite frågor och det är klart att jag gör det!

1. Hur många barn vill du ha?
Jag har ända fram tills att jag var ungefär 30 sagt att jag inte ska ha några barn. Nu har jag två och är väldigt nöjd. Jag älskar mina små troll över allt annat men det blir inga fler.

2. Om du ska ut o resa i Sverige på semestern- vart åker du helst då?
Svår fråga.. vi åker ju oftast till Gävle eller Ockelbo av den enkla anledningen att det är hemma för mig och det är otroligt skönt att semestra där man inte behöver upptäcka så mycket utan bara koppla av och umgås med människor man tycker om. Sedan är det ju väldigt vackert där men det är sånt jag har upptäckt när jag har flyttat därifrån. Man blir lite hemmablind.

3. Vad är det värsta du vet?
Oärliga människor och såna som försöker manipulera andra är sånt jag ogillar och märker jag att någon är på detta viset så går dom bort ganska fort. Det allra allra värsta är att det finns en massa barn som far illa och jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dom Ledsen

4. Vilken är din favoritfilm?
Oj, det var svårt.. jag tittar på en massa filmer och jag gillar allt möjligt. Jag har ingen som jag kommer på.. Den film jag sett flest gånger är nog Gladiator.. eller kanske Stolthet och fördom. Ja,det spretar lite Ler

5. Vad gör du om 20 år?
Jösses.. 20 år! Då är det ju inte ens säkert att barnen bor hemma?! Förhoppningsvis har jag hittat en bra jobb som jag trivs med och på fritiden borde jag ju spela golf. Jag tog ju grönt kort för några år sedan för jag tänkte att det kunde vara bra att ha tills jag blev pensionär men om inte barnen bor hemma så borde jag ju ha en massa tid över Blinkar

6. Vad dricker du helst om du dricker alkohol?
Jag dricker verkligen inte ofta.. ett par gånger per år kanske och då väljer jag nog oftast öl. Fast jag tycker om vin och cider oxå.

7. Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad

8. Vilken butik köper du mest barnkläder ifrån?
Mest Lindex och kappahl.

9. Vad är det sista du gör innan du går och lägger dig?
Går på toaletten.

10. Hur dags går du upp på helgen?
Jag går i stort sett alltid upp vid 06.00. Ibland om jag har tur så sover barnen lite längre på helgen men oftast inte. Jag har en deal med min man, jag går upp på morgonen, i stort sett alltid, och han lägger barnen. Jag vaknar alltid ändå när barnen vaknar och jag somnar aldrig om, dessutom tycker jag att det är skönare att få lite egen tid på kvällen.

Jag säger som Carolina, jag kommer inte riktigt på några ”egna” frågor att utmana några med så jag önskar att följande personer svarar på samma frågor som jag själv gjort här ovanför:

Klimakteriekossans bekännelser

Sagabus och Lillebror

En popprinsessans bekännelser

Sockensvägens söta

Östblomman

Jag har sett denna utmaningen lite varstans i bloggar dom senaste dagarna så vi får väl se om dessa vill/kan/har tid att anta utmaningen Blinkar

Nu ska jag göra lite frukost och sen ska jag förbereda lite inför dagen. Vi får besök från gamla Torslandatiden, det ska bli så roligt att ses, både för oss vuxna och barnen.

Ha en fin dag så länge!

Kramkalas

1 kommentar:

Therese sa...

Tackar för utmaningen, har fått den i lite olika tappningar den senaste tiden men liksom inte fått tummen ur å besvarat den, får se om det händer nu, man vet aldrig ;-P Å jisses så sugen på nya skor jag blev efter din skokavalkad ovan... Hm... har ifs bara ett par fottisar så några nya sommarskor MÅSTE jag nog köpa ;-D KRAM KRAM