lördag 14 april 2012

Händelserik dag


Elin och jag var i Torslanda idag eftersom Elin skulle på kalas. Vi var som vanligt lite tidiga och passade på att åka och titta i vårt gamla kvarter. Det var riktigt mysigt och både jag och Elin satt och mindes tillbaka. En liten tripp på memory lane.


Idag känns det som att jag har hunnit med lite allt möjligt. Dagen började ju förstås med att jag försökte plugga lite juridik. Eller försökte.. jag gjorde det faktiskt ;) Johan var med grannen och åkte till återvinningen med en massa saker. En hel kärra med skit försvann. Skönt!

Sedan i söndags så har jag misstänkt att jag har haft en propp i benet men jag har förstått att det har varit en ytlig en så jag har inte varit jätteorolig, men det är klart att man ska kolla upp sånt. För att vara helt ärlig.. jag har inte haft tid. Pinsamt men sant. När jag idag berättade för min man så var jag ju tvungen att åka till akuten. Han tog liksom inte ett nej. Själv kände jag bara irritationen växa för att åka till akuten kl 12.00 och sen lyckas komma iväg på ett kalas kl 14.00 brukar inte fungera. Vad fel jag hade! Det gick med en väldig fart när jag kom in och sa att jag förmodligen hade en propp i mitt ben. Jag kom in direkt och läkaren kom. Konstaterade att det inte var någon fara för det var en ytlig propp (told you so..). Hur som så fick jag lite medicin för den ska ju ändå lösas upp och jag var hemma efter en halvtimme :) Bra jobbat sjukvården får man väl säga?!

Nu är vi hemma igen och jag tror vi ska sätta och se en film för att varva ner lite. Elin är ju helnöjd med dagen förstås. Kalas är ju det bästa som finns :)

Kramkalas

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Ibland är han allt bra att ha den där Johan, som ser till att du tar hand om dig :o)
Så fin hon är sötaste Elin :o)

Popprinsessan sa...

Men du, hur kunde du misstänka att du hade en propp i benet?!? Skönt att du kollade upp det iaf och att det gick snabbt och smidigt. Kul att höra av dig lite, men förstår att du har fullt upp med annat. Så är det ju ibland :-)
Många kramar!