måndag 24 augusti 2009

Nästan en hel kilometer!

Imorse så skulle jag gå en power walk, eller egentligen så skulle jag åka till gymmet innan mitt möte på jobbet men av någon konstig anledning så försvann tiden. Då bestämde jag mig för en power walk istället :)

När jag kom till vårt motionspår så kan man ta två olika vägar, den första är 2,5 km ungefär och den andra är 1 km. Jag tog den andra ;) Inte nog med det, jag började springa och tänkte att en kilometer måste gå. Och vet ni vad?

Det gick... nästan.

Jag fick gå 50 meter på mitten ungefär. Hur skönt som helst. Jobbigt var det och trött blev jag men nu vet jag att jag kan springa nästan en kilometer. Nu är det bara 9 km kvar tills jag når mitt mål och springer tjejmilen.. Man måste ju börja någonstans ;)

Mötet med chefen gick bra. Vi pratade om framtiden, hur jag ser på det hela och så, och vi kan väl konstatera att framtiden den finns där framme och om en vecka börjar jag jobba =)

Nu ska jag hämta Elin på dagis, hon ville nämligen inte följa med Johan och Gustav hem förut när det var dax för Gustav att gå hem.. Tokjänta.

Kram på er!

Follow Ingela la la

10 kommentarer:

CharmKatti sa...

Men det är ju toppen att ungen vill stanna, tänk om det var tvärtom!
1 km är bättre än ingenting, men vet du, det är mycket skonsammare mot kroppen att ta power walks, speciellt när kroppen är otränad. Var rädd om knän och rygg!

Kram
Katti
ps, om du inte vill ha orange, nån annan färg som passar damen:-)

Tess sa...

Bra jobbat tjejen! 1 km är ju 1 km trots allt :)
Snart är du framme vid ditt mål!
Kram

Hemmalycka sa...

Bra jobbat Ingela

Anonym sa...

Nästa gång blir det två kilometer :) Och sen är du snart fast, e så gött och springa eller ja iaf efteråt ;)

Frida sa...

DU är sååååååå duktig, varje steg är ETT steg närmare milen.....
Massor av kramar till dig<<3

HAGENS VITA VARDAG sa...

Halloj! Oj vad jag har mycket att läsa igen ; )
Superduktig du är, som sagt all motion räknas!

Ha en skön vecka
Kram Anna

Amanda sa...

Vad duktig du är! Jag tror ofta man sätter gränserna själv. Medvetet eller omedvetet. Har man bara bestämt sig så går det nog. Bara att bita i. Jag får inspireras av dig och verkligen bita i det sura äpplet jag med. ^^

Hoppas du haft en skön kväll.
Kram

Nettan sa...

Men du, vad du är duktig då, nästa gång blir det säkert mer !

Så snart är det dax att börja jobba igen, kul, eller ?!

Ha en fin vecka.
Kram Nettan

Miafia sa...

Jättebra jobbat Ingela, keep up the good work och vips springer du 5 km!

Skönt när de trivs på dagis förövrigt :-)
Kramar

Anna sa...

Hejsan hittade din blogg via Linruz och såg att du har börjat spring och jag kan tala om för dig att du kan lyckas. I våras började jag jogga och nu kan jag jogga i 5km utan att gå och stanna.

Anna