torsdag 13 november 2008

Glögg 2008

Gick förbi systemet idag i hopp om att få tag på årets Blossa glögg, och vet ni vad? Det fick jag! Jag hade hört att det var slut på vissa ställen och det kommer tydligen ingen påfyllning på årsglöggen. Det är första gången jag kommer på i tid att jag ska köpa. Bara det är ju ett stort framsteg ;) Jag tänkte att två flaskor borde ju räcka. Det första Johan sa när han kom hem var ; Varför köpte du bara två flaskor?
Jag kanske tar en runda till någon dag... Vi provsmakade lite, lite. Riktgt god måste jag säga!

Har även varit på utvecklingssamtal på dagis.
Elins fröken satt och berättade om en liten tjej (Elin förstod jag sen) som var så himla glad och trevlig mot både barn och fröknar. Bråkar aldrig. Äter tydligen som en häst. Älskar att måla och vara ute i skogen. Det sista hade jag ju koll på. I övrigt så satt jag och undrade varför dom inte skickade hem detta barn till oss :) Skämt åt sidå men riktigt så gó och glad är hon kanske inte hemma...
Skönt att det fungerar bra där! Hon hade även svarat på en del frågor... Bl.a vem hennes kompis var? Det var Malva och MAMMA :)
Nästa fråga: En rolig sak som händer på dagis? När mamma kommer, svarar då min lilla ängel. Hon är ju för mysig. Fast det lät inte riktigt så förut i dag, då var jag dum och en bajskorv.. ( får man skriva såna ord?)
Ni kanske förstår att frökens beskrivning inte riktigt stämde med min bild...

Kram

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid så skoj att lyssna på personalens beskrivning av ens barn. De har oftast näst intill samma bild, sedan ser man dem ju inte i grupp, men förutom det är de ju superduktiga på att beskriva. Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Självklart får du länka till mig!! :)

Ååå har du fått tag på årsglöggen. Jisses jag tror jag måste förbi systemet i morgon och se om det finns kvar några. I fjol lyckades jag inte. Det var havtorn då. Vet du om det fanns några från förra året? Kram

Anonym sa...

Älskling, kan jag få ta ett par klunkar av glöggen? Jag är sååå sugen!!!!!

Puss från U NO HUU

Anonym sa...

åh, har den börjat säljas? måste nog rusa förbi gröna skylten imorgon och se om det finns där jag bor.

♥ Fyra årstider sa...

En flaska står här hemma...men attans vad stark..jag gillar saftglögg.
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Hihi, vad gulligt av henne!

Jag som inte kan dricka med alkohol i trånar ju extra mycket efter just den där naturligtvis ;-) kram

Lisbeth sa...

Hej! Vilken härlig blogg du har!
Känner så igen mig.. Min nu 8 åring var hemsk (jo, verkligen) som 6 åring...Vi väntade oss värsta- NÄ, detta barn vill vi inte ha här på förskolan... Men hon var den ordenligaste, skötsammaste och gladaste unge... Que!
Sköt om er!
Lisbeth i bagarstugan.

Vero sa...

Jag har inte ens haft tanken på att inhandla glögg än så jag antar det är slut när jag väl skall försöka få tag i årsglöggen. =)

Nåja, min favorit är Blossas glögg med smak av cognac. Den är smarrig den.

Trevlig helg!

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Tack!!
Vad roligt att du tittade in hos mig! :-)
Vilka härliga bilder på dina barn! Vilken härlig tjej du verkar ha :-)
Titta gärna in och tävla hos mig om du vill!

Kram Sara

Anonym sa...

Svimma inte nu! jo, det är jag som lämnar ett spår efter mig, (lyckades förstås inte första ggr, glömde att skriva in den där ordverifieringen, haha). Å måste få säga att du skriver fantastiskt bra Ingela! det blir ju extra roligt när jag verkligen kan se er framför mig i alla situationer, (nja inte när johan dansar med elin förstås, för det var ju enligt dig censurerat =)). ta det lugnt med glöggen! kram till er alla!

Fröken Fräken sa...

Ja, tänk vilka olika varelser man får träffa - i en och samma person ;-)

Vad roligt att du hade fått så bra respons på ditt jobb om att du vill göra något annat. Känns som om det finns samma möjligheter för mig här, även om jag just nu trivas väldigt bra med det jag gör.

Lallis - liv och leverne sa...

Skönt med sådant utvecklingssamtal:)
jag tycker att det ofta kommit fram någon liten sida av sitt barn som man inte riktigt har koll på eftersom att de liksom inte visar just den sidan hemma:)
DET är lite spännande och något som man kanske kan fortsätta utveckla när man väl vet om den. Jag har sagt hur länge som helst nu att jag ska köpa den glöggen. Nä... har gått troll i det. Men nu måste jag innan den är helt slut! *s*
Kram till goa du!
/Lallis